10 marca 2019

424. Kurczak z ananasem

Dziś mam dla was przepis na proste i szybkie danie o wyrazistym smaku, coś dla fanów kuchni indyjskiej. Idealne również do pakowania w pudełko i zabrania do pracy czy na uczelnię. Zapraszam.



SKŁADNIKI:
- 1 szklanka ryżu (objętość przed ugotowaniem)
- 1 lub 2 piersi z kurczaka
-1/3 opakowania warzyw po chińsku
- mleczko kokosowe
- 1/3 opakowania ananasa z puszki
- 1 cebula
- przyprawy: sól, pieprz, czosnek granulowany (można oczywiście zastąpić zwyczajnym), chilli, curry

Kroimy cebulę w drobną kosteczkę i przysmażamy. Dodajemy mrożone warzywa po chińsku i dusimy, aż zmiękną. Przyprawiamy 1 łyżeczką curry (można dać trochę więcej, jeśli lubicie ostre dania) i 1/2 łyżeczki chilli. W tym czasie kroimy piersi w kostkę i doprawiamy solą i pieprzem, smażymy. Usmażone mięso zalewamy mleczkiem kokosowym i dodajemy ananasa, dusimy ok. 7 minut. Dodajemy warzywa i trzymamy na ogniu jeszcze jakieś 3 minuty. Podajemy z ugotowanym ryżem. Ja wymieszałam wszystko z sosem.


Z podanej ilości składników wychodzi średniej wielkości garnek jedzenia. 


3 komentarze:

1. Nie toleruję wymieniania się obserwacjami. Jeśli mój blog Ci się podoba - zaobserwuj. Jeśli spodoba mi się Twój - zrobię to samo.
2. Komentarze zawierające tylko zaproszenia na blogi będą ignorowane. Na całą resztę na pewno odpowiem na Waszych blogach.