14 lipca 2015

110. Kotlety ryżowe

Dawno już na blogu nie było żadnej notki kulinarnej. A na komputerze mam przecież sporo takich zdjęć. Dziś będzie przepis na proste kotleciki z ryżu.



Składniki:
- 4 saszetki ryżu
- 0,5 kg pieczarek
- 3 jajka
- 2 cebule
- bułka tarta
- sól, pieprz. inne przyprawy



Obieramy i kroimy pieczarki oraz cebulę. Następnie razem je smażymy. Gotujemy ryż i dodajemy do niego pieczarki z cebulą. Czekamy, aż całość wystygnie i dodajemy jajka i bułkę tartą. Formujemy kotleciki i smażymy je. Bułkę tartą dodajemy "na oko". Chodzi o to, żeby całość nam się połączyła. Jeśli formujecie kotleciki i wszystko Wam się rozwala, dodajcie więcej bułki. Nie pomogło? To jeszcze więcej bułki. Aż w końcu wyjdą ładne kotleciki. Część z nich zapewne rozpadnie się na patelni, ale w przypadku ryżu jest to nieuniknione.

Kotleciki dobrze smakują również na zimno.






5 komentarzy:

  1. Pychotka! Będzie w piątek na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają bardzo apetycznie
    uwielbiam ryż :) a przepis dosyć łatwy
    chyba spróbuję :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Alez mi smaka narobilas :)! Ja kiedys robilam z kaszy gryczanej i sera bialego, reszta przepisu taka sama ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam. Muszę zapamiętać przepis i zrobię go w wolnym czasie :) trzeba się tylko zaopatrzyć e pieczarki :D

    OdpowiedzUsuń

1. Nie toleruję wymieniania się obserwacjami. Jeśli mój blog Ci się podoba - zaobserwuj. Jeśli spodoba mi się Twój - zrobię to samo.
2. Komentarze zawierające tylko zaproszenia na blogi będą ignorowane. Na całą resztę na pewno odpowiem na Waszych blogach.